امام جمعه تربت حیدریه بیان داشت : وقف در ترویج و تعمیق اصول سبک زندگی اسلامی موثر است.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین شریعتی تبار اظهار داشت: وقف از اختصاصات و ابداعات فرهنگ اسلامی نمی باشد بلکه در دوران قبل از اسلام و با عناوین و اصلاحات مختلف بوده است ولی مکتب اسلام به وقف جهت الهی داد.
 
وی با اشاره به اینکه فلسفه وقف به آثار و برکات آن بر می گردد افزود: وقف یک سنت حسنه است و واقف با وقف کردن صدقه جاریه از خود به جای می گذارد بطوریکه فرد واقف که با مردن دستش از انجام هر گونه عمل خیری کوتاه می شود ولی تا زمانیکه موقوفه برقرار باشد از ثواب آن بهره مند می شود.
 
وی تاکید داشت: واقفین باید نسبت به اولویت ها توجیه شوند و این وظیفه کارشناسان مسائل اجتماعی، فرهنگی و نیز سازمان اوقاف است که این اولویت ها را رصد و شناسایی کنند و به واقفین در انجام وقفشان جهت دهند.
 
شریعتی تبار تراکم و انباشت ثروت را آفت اقتصادی دانست و افزود: اگر وقف به درستی مدیریت شود نه نتها از بروز چنین آفتی جلوگیری می شود بلکه در توسعه اقتصاد کشور کمک می کند.
 
امام جمعه تربت حیدریه در خصوص تاثیر وقف در سبک زندگی اسلامی ابراز داشت: وقف سبب ایجاد روحیه تعاون، ایثارگری، توجه به نیازمندان و آزادگی ، پرهیز از دلبستگی به دنیا در افراد می شود که این موارد از جمله اصول و ارزش های سبک زندگی اسلامی است و در حقیقت وقف می تواند در راستای تامین این اصول و تعمیق آن تاثیرگذار باشد.
 
وی هفته وقف را فرصتی جهت پرداختن به موضوع وقف بعنوان یکی از ارزش های اسلامی دانست و گفت: رسانه ها سهم مهمی در ترویج فرهنگ وقف و احیای درست موقوفات دارند و در کنار رسانه ها روحانیون، خطبا، مبلغین و متولیان فرهنگی باید نسبت به این مهم اهتمام بورزند.
/2759/